Apotheker. Dat ben ik. Die studie was niet vanzelfsprekend. Er is geen apotheker of arts in de familie. Ook als 18-jarige lag mijn talent al meer richting taal. Toch koos ik voor een wetenschappelijke opleiding. Daar ben ik nog altijd blij om. Die talenknobbel ontwikkel ik achteraf wel in avondschool, dacht ik toen. Na mijn opleiding farmacie deed ik een doctoraat, met een beurs. Ik ben dus ook Ph.D. in de farmaceutische wetenschappen. Mijn carrièreplan was onderzoek doen, lezen, schrijven, voordrachten geven, reizen. Dat heb ik enkele jaren gedaan, als manager Nutritional Research. De droom van veel farmaciestudenten is een eigen apotheek. Niet die van mij. Maar toen mij voorgesteld werd om een apotheek over te nemen, zei ik ja tegen die uitdaging. Gedurende 17 jaar stak ik al mijn energie in apotheek Binnenhof. En toen besliste ik dat het goed geweest was. Nu wil ik opnieuw bezig zijn met taal. Copywriting, storytelling, medical writing. Om te verduidelijken, te vertellen, te verkopen. Als het maar woorden zijn.
Mijn stijl
Mijn schrijfstijl is zoals ik zelf ben: rechttoe rechtaan. Ik hou van duidelijke richtlijnen en schrijf ze ook zo uit. Mijn schrijfstijl is helder. In mijn teksten geen bloemen noch kransen, geen uitgesponnen zinnen of schattige verkleinwoordjes. Ik hou van pit en peper. En er mag ook al eens gelachen worden. Klare taal, ook in commerciële teksten. Altijd duidelijk wat er te doen staat: inschrijven, kopen, reserveren. Ik hou er van om mee uit te zoeken met welke woorden je de meeste actie veroorzaakt.
Mijn ideale klant
Gezondheid, ziekte, medicatie, voeding, beweging, levensstijl. Puur wetenschappelijk, informatief voor een specifieke doelgroep, commerciële teksten, nieuwsbrieven of e-mail marketing, social media. Ik speel graag kort op de bal en hou van gerichte actie. Ik luister naar jouw wensen, ik schrijf ze uit, ik leer graag van feedback. Ik werk als freelancer maar hoef niet zo nodig te fladderen. Een regelmatige samenwerking op langere termijn lijkt mij het leukst.
Referenties
Apotheek Binnenhof Tessenderlo: social media, nieuwsbrieven. Apotheek De Vos Olmen: social media, nieuwsbrieven, RainPharma workshop KAVA: publicaties AFT, jurylid KAVA prijs, medewerker FarmaContent